Wymiana rozrządu w Poznaniu

Pasek rozrządu

Wymiana rozrządu to jedna z tych czynności, z którymi absolutnie nie można zwlekać. Zerwanie paska albo łańcucha rozrządu może prowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Jeśli chcesz uniknąć podobnej sytuacji, skontaktuj się z nami. W naszym warsztacie w Poznaniu zajmiemy się wszystkim. Zamówimy nową część, która będzie pasować do Twojego samochodu i wymienimy ją maksymalnie w ciągu kilku godzin. Montujemy rozrządy na pasku oraz na łańcuchu.

Przy okazji wymiany rozrządu bardzo często zalecamy klientom również montaż nowej pompy wody. Jest ona połączona z tym elementem i jej uszkodzenie często pociąga za sobą konieczność montażu nowego paska (albo łańcucha) rozrządu. Dlatego warto wymienić pompę nawet profilaktycznie.

Kiedy trzeba wymienić rozrząd?

Czas wymiany rozrządu zależy od silnika i wskazań producenta, jednak najczęściej zaleca się wymianę tego elementu po przejechaniu od 70 do 150 tysięcy kilometrów.

W autach montowane są dwa rodzaje rozrządu – napędzane paskiem lub łańcuchem. Rozrząd na pasku jest łatwiejszy w serwisowaniu, ponieważ producent dokładnie określa czas jego wymiany. Z kolei rozrząd na łańcuchu jest znacznie trwalszy, co prowadzi niektórych kierowców do zgubnego przekonania o jego niezniszczalności. Tymczasem jest to element, który wymaga regularnego serwisowania, a czasem także wymiany.

Dlaczego nie wolno zwlekać z wymianą rozrządu?

Rozrząd pełni ważną funkcję w jednostce napędowej. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie zaworów, a także przekazywanie napędu do osprzętu silnika. Ma on ponadto wpływ na generowane przez samochód osiągi. Jest on zatem bezpośrednio połączony z sercem samochodu. Zniszczenie tego elementu niestety niemal w każdym przypadku prowadzi do poważnej usterki albo całkowitego zniszczenia silnika.

Koszt wymiany rozrządu

Koszt wymiany rozrządu jest uzależniony od dwóch czynników: rodzaju zamontowanego rozrządu oraz modelu samochodu, w którym ma być założona nowa część. Niektóre auta mają skomplikowany dostęp do paska rozrządu i żeby go wymienić, trzeba również zdemontować w inne podzespoły. Z tego powodu cena wymiany rozrządu waha się od 200 do nawet kilku tysięcy złotych.

Tak wysoka cena wynika również z tego, że wymiana rozrządu wymaga dużej dokładności i wiedzy. Mechanik, który podejmuje się tego zadania, musi:

  • zdjąć obudowę rozrządu,
  • zdemontować rolki napinające i prowadzące,
  • ustawić wał korbowy i wał rozrządu za pomocą blokad,
  • wymienić pompę wody,
  • założyć nowy pasek i dokręcić śrubę napinającą.

Ile czasu trwa wymiana rozrządu?

Wymiana rozrządu może potrwać od godziny do nawet kilku godzin. Chcesz wiedzieć, ile czasu zajmie montaż tego elementu w Twoim samochodzie? Skontaktuj się z nami.