Naprawa zawieszenia w Poznaniu

Jeżdżenie z zepsutymi wahaczami albo drążkami kierowniczymi to – delikatnie mówiąc – nienajlepszy pomysł. Niezwłoczna naprawa zawieszenia jest konieczna zawsze, gdy tylko z okolic podwozia albo kół zacznie wydobywać się dźwięk stukania lub chrobotania. Nie warto go bagatelizować, bo to może być oznaka niebezpiecznej usterki! Aby się jej pozbyć, odwiedź nasz warsztat w Poznaniu. Ocenimy stan wszystkich elementów zawieszenia i sprawdzimy ich działanie. Jeśli będzie to konieczne, wymienimy takie części jak:

  • amortyzatory,
  • drążki kierownicze,
  • sworznie wahaczy,
  • sprężyny,
  • poduszki i łączniki stabilizatorów,
  • wszelkiego rodzaju łożyska i uszczelnienia.

Po naprawieniu układu zawieszenia ustawimy geometrię kół. Ta usługa jest konieczna, ponieważ ingerencja mechanika w części zawieszenia zawsze wymaga rozregulowania całego układu i jego ponownego ustawienia.

 

Naprawa zawieszenia

 

Tańsza alternatywa dla naprawy, czyli regeneracja zawieszenia

Jeżeli nie chcesz przepłacać, a dana część w Twoim aucie nie jest jeszcze w bardzo złym stanie, to możesz zdecydować się na jej regenerację. My przywrócimy pełną sprawność danego komponentu, a Ty zapłacisz jedynie za naszą pracę, a nie za nowy element.

 

Na czym polega regeneracja zawieszenia?

Regeneracja zawieszenia najczęściej dotyczy tylnej belki. Ma ona na celu przywrócenie odpowiedniego stanu komponentów bez konieczności wymieniania całego układu. Cały proces rozpoczyna się od przeprowadzenia kompleksowej diagnostyki. Mechanik musi sprawdzić, czy belkę da się zregenerować, czy jednak konieczne jest jej wymienienie na nowy egzemplarz. Regeneracja nie jest możliwa np. w przypadku samochodów powypadkowych. Naruszenie jej w wyniku uderzenia może bowiem powodować poważne zagrożenie dla kierowcy i pasażerów.

Jeśli belkę da się zregenerować, konieczne jest przeprowadzenie piaskowania. W ten sposób można usunąć punktowe ogniska korozji. Na oczyszczonym elemencie widać także wszelkie wady. Pracownik może zdiagnozować łożyska igiełkowe i drążki skrętne. Jeśli okaże się, że są one popękane, konieczne jest wymienienie tych elementów. Jest to jednak znacznie niższy koszt niż wymiana całej belki.

Regeneracja zawieszenia wymaga obrobienia gniazd igiełkowych w wahaczu specjalną maszyną. Wahacz należy roztoczyć, a następnie wprasować w metalową tuleję. Następnie wciska się łożyska. Niektóre części czyści się również w urządzeniach ultradźwiękowych, pozwalających na pozbycie się niewidocznych zanieczyszczeń. Naprawa zawieszenia często obejmuje również wymianę czopów. Na koniec zregenerowaną belkę można wyregulować oraz pomalować farbą antykorozyjną.

 

Ile czasu potrzebujemy na naprawę zawieszenia?

Wymiana elementów zawieszenia nie powinna zająć nam więcej niż 4 godziny. Jeśli zależy Ci na czasie, skontaktuj się z nami wcześniej, aby zamówić części do samochodu. Dzięki temu, kiedy pojawisz się w naszym warsztacie samochodowym, będziemy mogli od razu zacząć pracę.

W sytuacji, gdy do awarii doszło z winy innego kierowcy, możemy zaoferować również pojazd zastępczy z jego OC. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które muszą mieć samochód, m.in. na dojazdy do pracy.

 

Dlaczego nie warto zwlekać z naprawą zawieszenia?

Zawieszenie składa się z wielu połączonych ze sobą elementów. Naprawienie albo wymienienie jednego z nich nie powinno kosztować dużo. Warto jednak wiedzieć, że w układzie tym drobna usterka może doprowadzić do uszkodzenia pozostałych części, co znacząco zwiększa ostateczną cenę napraw (wynikającą przede wszystkim z konieczności kupienia nowych podzespołów).

Ponadto zepsute zawieszenie oznacza zmniejszony kontakt kół auta z podłożem, a tym samym obniża bezpieczeństwo jazdy. To z kolei sprawia, że samochód ma gorszą przyczepność, trudniej jest zapanować nad kierunkiem jazdy, a droga hamowania – zwłaszcza na mokrej nawierzchni – dramatycznie się wydłuża.

Przeprowadzamy naprawę zawieszenia w Poznaniu. Zajmujemy się różnymi modelami i rocznikami pojazdów osobowych i nie tylko. Zapraszamy do kontaktu.