Kiedy pompa wspomagania wymaga regeneracji?

Pompa wspomagania to część układu kierowniczego, która ułatwia prowadzenie samochodu. Pompa wspomagania zmniejsza siłę potrzebną do płynnego obrócenia koła kierownicy. Dzięki temu redukuje zmęczenie kierowcy i usprawnia manewrowanie autem. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzenia pompy wspomagania? Kiedy należy wykonać jej regenerację? Sprawdź odpowiedzi poniżej.

 

Jakie objawy mogą świadczyć o awarii pompy wspomagania?

Pompa wspomagania może zostać uszkodzona wskutek niewłaściwej eksploatacji pojazdu lub zużycia. Jednym z najczęściej występujących objawów jej awarii jest pojawienie się trudności przy skręcaniu kierownicy. W takim przypadku użycie kierownicy wymaga dużej siły i jest niekomfortowe. Kolejnym sygnałem, który może świadczyć o uszkodzeniu pompy wspomagania, jest wyciek oleju i niepokojący hałas dobiegający z okoli silnika. Do objawów awarii pompy wspomagania można też zaliczyć:

  • pojawienie się piany w zbiorniczku wspomagania,
  • piski podczas skręcania kierownicą,
  • głośna praca pompy wspomagania podczas jazdy autem,
  • spadek szybkości reakcji układu kierowniczego.

 

Jak przebiega regeneracja pompy wspomagania?

W przypadku zauważenia niepokojących objawów, które mogą świadczyć o uszkodzeniu pompy wspomagania, należy zgłosić się do serwisu samochodowego, który zajmie się naprawą. Regeneracja pompy wspomagania rozpoczyna się od zdiagnozowania usterki. Następnie serwisanci dokonują demontażu poszczególnych części urządzenia i dokładnie je czyszczą. W dalszym etapie fachowcy wymieniają zużyte elementy i zastępują je nowymi. Ponadto elementy, które nadają się do ponownego użytku, zostają poddane procesowi obróbki mechanicznej. W trakcie regeneracji pompy wspomagania serwisanci wymieniają też uszczelnienia, łożyska i zniszczone tuleje.